2020. december 29., kedd

Én vagyok

Árnyékban vagyok, 
vagy én vagyok maga az árnyék, 
kicsinyes fényt lopó és fényre vágyó szándék, 
én vagyok a soros, netán a sörös, a boros, 
éhezéstől vézna, zabálástól potrohos, 
a civil, a polgár, a hangos és a néma, 
polgárilag engedetlen, a kiszolgáltatott és léha; 
én vagyok az ügyeskedő-reménykedő, 
a bűn és az erény, 
a mondatvégi pont 
és a nagybetű a mondat elején; 
én vagyok a szolga, az inas, a nyilas, a náci, 
a büdös komcsi és a mosdatlan szájú alpári, 
én vagyok a bűntelen kereszt, 
az ima és a megfeszített, maga az élet, 
az igazság, a féligazság, a hírek és az álhírek, 
én vagyok a szeretet, a valódi, 
meg a mázas és mézes, 
és én vagyok az alkalmas massza 
a gyűlöletbeszédhez, 
én vagyok rozsdás kórházi ágyon a haldokló, 
és én vagyok, aki semmire és mindenre kapható, 
én vagyok, aki nem ír, nem olvas, nem nemes, 
bujálkodó strici, asszonyverő és tiszta szerzetes, 
én vagyok a szép, a pép, a púp, a pap, 
én vagyok a megbocsátás, a düh és a harag, 
én vagyok a szükséges rossz, a megkerülhetetlen erő, 
én vagyok az élet, a halál, a bölcső és a temető, 
én a vagyok a tűz, a víz, a hó, a jég, 
én vagyok a fény, a rémisztő sötét, 
mint mindig – el ne felejtsétek jó urak –,
én vagyok: a nép!



Fotó: pinterest


4 megjegyzés:

Királdi-Kovács István írta...

Értékelésnek, talán a saját felvezető szövegedet kéne idemásolni. Ennek ellenére nem másolom ide, szerintem ennek a versnek van mondanivalója, Ennek úgy kéne hatni mint a korbácsnak mely a tengert dühöngő tajtékossá változtatja, amitől feltámad a tenger "...a népek tengere, ijesztve eget földet..." De ez a nép úgy alszik, hogy nem ijeszti fől semmi. A dőzsölő, nyakon ülő urakat főleg nem!

Egervári József írta...

Köszönöm István, egyetértek veled, bár naiv módon mindig azt hiszem, hogy van értelme írni bármit is.

hang írta...

bizony, már be kell feszíteni .

Egervári József írta...

Igen, már be kell feszíteni, az ember nem mondhatja mindig, hogy majd megoldódnak a dolgok maguktól.