2021. június 22., kedd

Morzsalékok 17.

Spórolok az erőmmel,
már nem káromkodom
a hírek olvasása közben.

o

Az elpocsékolt szavak helyett
foglalkozhatnék értelmesebb
dolgokkal is,
de nem értek az értelmesebb
dolgokhoz.

o

Közhelyes fordulataimmal
nem vagyok elégedett,
közhelyes elégedetlenségemben
nincs fordulat.
A szépségről beszélnék,
de nem tudok szépen beszélni.
Na, szép!

o

Valamikor azzal ámítottam magam,
talán én is szerethető vagyok,
ám nem találtam rá
bizonyítékot soha.

o

Értetlenül szemlélte az élet,
hogy meg akartam érteni őt.
Életidegen gondolkodás ez.

o

Egy kutya sokkal szerethetőbb,
mint az ember.
Néha kutya akarok lenni.

o

Türelmetlenségem olyan,
akár egy bogáncs,
mindenbe beleakad.

o

A szívem mindig elvéti a ritmust.
Így nem lehet zenekarban
játszani.

o

Bizonyos ügyekben miért kiabálok?
Csak! Ugye, érthető?
Öreg vagyok már gyűlölködni!

o

Az álmodozások kora lejárt,
az öregkor csak csöndes elmélkedés.
Vagy bambulás.

o

Én egy – büszke elszigelteltségemhez
ragaszkodó –
civil vagyok.
Tessenek kihúzni mindenféle listáról!

o

Csak egy kő vagyok a hegy aljánál,
lassan betakar az avar és a föld.
Így válok az öröklét részévé. Észrevétlen.



Fotó: Bora kisaszonyról


Nincsenek megjegyzések: