2021. július 26., hétfő

Legyél

Lírai vagyok, akár egy bal-füles teáscsésze,
és szép is,
„csakazértis!”,
szövegértésemet próbára teszik a kék plakátok,
szívlapátot szorongat a kéz,
nem csoda,
megáll az ész;
nonverbálisan közlöm,
mit is gondolok, de most talán nem írnám le –
szegény szmájlik szégyenkeznek.

Egy ideje kapok üzenetnek tűnő magyarázatokat,
melyek alapján egyetértőleg kellene tudnom,
hogy ki az ellenség,
épp ki,
zsidó, cigány, migráns, homokos, brüsszelita –
szövegértésem próbára teszi a szájbarágás,
persze, ellenállok,
húzzatok le a listátokról! –
eszembe jut Esterházytól az
„Így gondozd a magyarodat”,
másnak más jut eszébe,
hadüzenetek fogalmazásában mindig jók voltunk,
egyetértésben sosem.

Lírai énem kitüremkedik a sorból,
most nem káromkodom;
az előző rendszerben is megfigyeltek,
pedig ártatlan voltam,
most is ártatlan vagyok,
pusztán nem bírom gyomorilag a
spicliket és az árulókat,
a falnak is füle van, meg a telefonnak!;

Dosztojevszkijt és Szolzsenyicint kedvelem,
nem az orosz medvét és atomot,
Kínából Tibet áll közel hozzám,
nem a műanyag tornacipő,
és nem a furfangos Fudan egyetem.

Legyél. Néha. Ember.
Léhaságod álca a gyávaság tükrében,
léhának lenni megbocsáthatóbb,
mint gyávaként játszani, mondod;
a tudatalatti jövőt vizionál,
az ego múltat,
napnyugtakor a törpének is
hatalmas az árnyéka,
a sötétben mindenki fél –
mindenkit elnyel a mély.

Már nincs hatékony ima,
a bal-füles teáscsészék politikai
alapon törnek.
Mint a jobb-fülesek is.
Én pedig lírai vagyok.
És szép.


Fotó: Pinterest


Nincsenek megjegyzések: