2020. december 12., szombat

Photoshop

A „megPhotoshop-olt” média csupa csacska csillogás,
kimódolt szemfényvesztés, 
mondhatnám azt is, kimódolt hülyítés, 
Rákosi Mátyás is megirigyelhetné, 
ahogy a sok felvásárolt celeb vigyorog, 
szebbek, mint élőben, 
sarló-kalapács helyett most kereszt a divat, 
szalonnácik nyilatkozgatnak: 
a családok megvédve, 
asszonyok erkölcse megvédve, 
a haza megvédve, 
migránsok haza! 


Tökéletes a „megPhotoshop-olt” élet, 
csupa kellem, báj és csillogás, 
a lélegeztetőgépeken lévők arcán mosoly, 
a szakápoló nem kerül fel a vágóképre, 
imázsrombolás lenne egy alulfizetett 
nővér fáradt, elgyötört tekintete, 
a hullák sem kerülhetnek képernyőre, 
mind csak puszta adat 
a partraszállás után, 
kilépve Kharón ladikjából, 
a költségvetésből pedig nem futja 
a nyelv alá helyezett érmére sem. 


A szalonnácik szalonokba járnak, 
kaviár, bor, whisky, 
az egyik szalonnáci – aki állítólag az irodalom ura – 
fenntartja véleményét, 
nem olvas kritikát, nem ír most semmit, 
nem gondolkozik, 
csak némi nyilatkozatra futja, 
no, igen, a csodált Führer csak jó még valamire!, 
a „megPhotoshop-olt” média pedig nem 
„forog sírjában”, 
a szerkesztők sem. 


Azt mondják, ez a megPhotoshop-olás 
jól fizet, 
mennyivel jobb röhögni, 
mint siránkozni, 
főleg, ha tele a zseb, 
ha jár a helikopter, a jacht, a kacsaláb, 
kit érdekelnek a hamis vágóképek? 


A szalonnácik élvezettel 
zsidóznak, buziznak kicsit, 
az apa viszont férfi, 
az anya nő, 
és Isten a történelem ura!
Nem, nincs itt programhiba, 
ha mégis lenne,
a „Photoshop” majd minden megold.


Fotó: pinterest




8 megjegyzés:

Márta Hatos - Vox_humana írta...

Szia Joc!

A média mindig is csupa csacska csillogás és kimódolt volt.
A sarló-kalapács idejében is. Hazugságokat látsz (vagy nem) a történelem leírt oldalain, évszázadokra visszamenően. Valahogy olyan egyformán hasonló minden, csupán ma fejlettebbek, mások a technikai lehetőségek, és nemcsak nagyban megy a Photoshop-olás, hanem kicsiben is, egyszerű hétköznapi emberek is művelik a szemfényvesztést. (A szemvényvesztés szándékos, vagy elütés a "v"?)

Régen jártam erre, kicsit elvesztem az időben. Elolvastam az Apróságaid is... azok jók, ez a versed nekem nem jött be, nem tetszik.
Nem azért mert szókimondó, nem azért mert részben tükrözi a valóságot, csupán azért nem tetszik, mert az éremnek - mindig! - két oldala van (no és néha a "politizáló" embereknek is.)

Olvastalak...

Vox

Egervári József írta...

Szia Vox!

Egyetértek veled, a történelem mindent megmutat, és ismétlődik. Nem fejlődünk semmit. Én sem szeretem ezt a verset, ha lenne bennem élet, másról írnék, de az én életem már nem fontos. Csak kiabálok, hátha másnak jobb lesz.
Örülök, hogy olvastál.
Joc

(Elütés, kijavítom. Köszönöm!)

Márta Hatos - Vox_humana írta...

Észrevettem, hogy valami mintha hiányozna belőled, mert úgy érzem változott az írásaid színvonala, de pont az élet? Valami másról írj. Mindenki élete fontos, a tiéd is.
Nem közhelyekkel akarok most előhozakodni, de azt gondolom, suttogással többre mennél. Ha arra nem figyel senki, kiabálni sem érdemes.
Egyébként sosem lesz másoknak jobb - ebben tévedsz - mindig lesznek elégedetlenek, bárhogyan van is.

Egervári József írta...

Vox, talán a tehetség hiányzik. De az már nem is lesz, ha eddig nem volt.
Eddig mindenki csak suttogott, azt ez lett a vége. Kell néha kiabálni. Főleg annak kellene, akire figyelnek is.
Ha a többségnek jó, akkor a kevés elégedetlenkedő nem számít. De én naiv vagyok, nem én fogom megváltani a világot. Még azt sem.

Márta Hatos - Vox_humana írta...

Nem vagy te olyan naiv Joc. :) Tehetségtelen sem vagy. Vannak nagyon jó novelláid, verseid is, bár én úgy látom prózában jobb vagy. Talán az irány - mostanában - nem megfelelő, ha nagy kerülőket tesz az ember nehezebben ér célba.
Van fantáziád, jó az íráskészséged, vannak szívhez szóló írásaid amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni, tükrözik a mai valóságot (is) mégis érzékeny, lírát sem nélkülöző, irodalmi értéket képvisel, tömegeket vonz, hozzászólásra készteti az olvasókat.
Biztosan vannak, akik erre a versedre is azt mondják, nagyon ott van, így kell, ezt jól megmondtad, meg hasonlókat... de egy ilyen témát képes lennél más köntösbe bújtatni. Meg vagyok erről győződve. Író vagy.
Nem követők nélküli, hol itt, hol ott lázadó :)

Királdi-Kovács István írta...

"Talán az irány - mostanában - nem megfelelő, ha nagy kerülőket tesz az ember nehezebben ér célba." Néha kellenek a kerülők, hogy mást is meglásson az ember, aki időnként nem tesz kerülőt az olyan mintha szemellenzőt viselne. Legalább is érzésem szerint. Kellenek a benyomások, és a más oldalak meglátásai. Igen, a kiabálással csak a hangzavar növekszik, viszont néha ki kell hogy ürüljön az ember feje, néha ki kell köpni az epét. Köszönöm, hogy olvashattam, nem csak a verset de ezt a remek eszmecserét is, amit folytattatok!

Egervári József írta...

Vox, nem érdekes (néhány kivételtől, hogy mit mondanak az emberek), a vers, a próza önálló életre kel, amikor kikerül a virtuális térbe. Nem is kell magyarázni. Nincs miért.
Tehetség vagy van, vagy nincs, a többi magyarázkodás, úgy gondolom. Az én szívem legkevésbé számít ebben a kérdésben.

Egervári József írta...

Köszönöm István!
Nem kerülgetek már semmit, mondják is olykor, hogy szemellenzős vagyok. Talán így van, talán nem. A hangzavarnak sosincs értelme, ha nem hallja, nem érti meg a másikat az ember.
Szeretem én is az eszmecseréket, ritkán van rá mostanában alkalom.