2020. május 13., szerda

Huncut matematika

Aléltan hullik
szemérmetlen dekoltázsodba
tekintetem,
eluralkodik rajtam az
esztelen, nesztelen vágy,
hogy egekre fessek orgonát,
halomba rakjam az ostoba,
mostoha időt,
kerítőnők fogságába essem, 
és elfelejtsem, 
mily veszélyesek a nők. 

Aléltan hullik 
szemérmetlen dekoltázsodba 
tekintetem, 
hirtelen azon veszem 
észre magam, 
minden gondolatom 
alaktalan, 
majd hiánytalan 
tökéletességgel 
ugrik be a képlet, 
miképpen lehet 
felületét számolni 
a gömbölyűségnek. 

Aléltan hullik 
szemérmetlen dekoltázsodba 
tekintetem, 
hol már csak a 
sejtelem merészel, 
már nem lehet 
beérni a résszel, 
csak az egésszel, 
bár majdnem 
ledönt lábamról 
a disszonancia, 
bennem a hiba, 
hogy már nem elég 
a fantázia. 

Aléltan hullik 
megértő mosolyodba 
elgyötört tekintetem, 
hát mégsem vagyok 
érdemtelen, 
nincs máz, 
nincs frász, 
kiteljesedik a 
dekoltázs, 
bolygók együttállása, 
semminek sincs határa, 
semminek sincs vége, 
minden le és helyére 
kerül végre, 
én pedig 
örülök, hogy 
(bár rég, de) 
jól megtanultam 
a felületszámítás 
képletét.



Fotó: pixabay



5 megjegyzés:

Márta Hatos - Vox_humana írta...

Huncut matematikád nem egy felületesen megírt költemény.
Tombol a vágy. (Felületszámításod hibátlan... bár 2X2 néha öt) :)
Élmény volt. Lendületes, sokatmondó, tökéletes.
Vox

Márta Hatos - Vox_humana írta...

(a tördelésen javítani kellene)

Horák Andrea Kankalin írta...

A matematika nem tartozott kedvenc tantárgyaim közé, de ilyen megvilágításba helyezve törvényeit egészen élhető.
Ebből az következik, hogy a költészet csodákra képes. Kősziklából is vizet facsar, racionalitásból lírába menekít, szürkeséget izgalmas színekkel telít, alakít, formál, terel, bizonyosságot ad egyszerű képletekről, tanulságokról; nem szabad túlbonyolítani a megoldási útvonalat, így lesz teljes a siker.
Más férfi szemszögből megírni, más női fejjel olvasni, viszont a két gondolat találkozása hibátlan eredményhez vezethet.
Osztottam, szoroztam, gyököt vontam, majd inkább hatványoztam; megállapítottam, hogy bármilyen száraz a matematika, létezik szép oldala is, ha pedig interdiszciplináris kapcsolatokkal ötvözzük - mint például a csillagászat -, máris megmutatkozik kendőzetlen gyönyörűsége.
A matematika is olyan, mint a biciklizés; nem lehet elfelejteni, csak gyakorolni kell.
Így olvastam ezt a versedet.
Jólesett, köszönöm az élményt! :)

Szeretettel: Kankalin

Egervári József írta...

Kedves Vox!

Köszönöm, valóban, néha 2x2 néha öt, de van, amikor hat az emberre, bár az is előfordul, hogy „nyóc”, ám jó játék volt ez a szavakkal!

Joc

Egervári József írta...

Kedves Kankalin!

Köszönöm értő hozzászólásodat! A matematika mindennel összefügg, gondolkodásunk alapja, vagy nem gondolkodásunknak, amikor eszét veszti az ember, mert a vizuális együtthatók felülírják a görbületi sík matematikai alapjait, melyek egyébként számíthatók. Persze, aki számító, az sosem kapja meg, amit akar, de én is élveztem írni ezt a verset, mert összetett élmények alapján működött.

Joc