2020. október 7., szerda

Keserű anziksz fogra, pálinkára, pedagógusra

Csak forgassa a szájában, drága – jóféle kisüsti –, úgy el fog zsibbadni a szája, hogy nem fog érezni semmit. Na, ez a fogó jó lesz, múltkor a malacnak is ezzel húztam ki a letörött fogát, mert szegény pára enni sem tudott, annyira fájt neki. Ne idegeskedjen, a pálinka fertőtlenít, rendben leszünk. Nyelje le nyugodtan, ez majdnem olyan stresszoldó, mint a szex. 
Atyavilág, maga pedagógus? Valaki nagyon haragszik magukra odafent, jobban járna, ha őstermelő lenne, tudja, a természet lágy öle, meg a krumpli, paprika, egyebek, de úgy hallom, a helyi dobozgyárban is van felvétel, három műszakban kétszer annyit kereshetne, mint tanárként. Jaj, ne szégyellje már magát, hogy három diplomával nem tudja eltartani a gyerekeit, ha gázszerelő vagy futsalos lenne, biztosan jobban futna a szekér, de nem lehet mindenki mindenkinek a barátja. Ne sírjon már, inkább adok magának még egy kis pálinkát, ha ilyen szerencsétlen, hadd zsibbadjon az a fog. 
Tessék elképzelni, én is úgy jártam a múltkor, hogy nagyon fájt a fogam, velem egyébként is gyakran előfordul, hol erre fáj, hol arra, szóval, bebicikliztem a fogorvoshoz, az SZTK-ba, de a biztonsági őrnél nem jutottam tovább. Nézegette kis füzetkéjét, aztán hosszas gondolkodás után közölte, 2026. márciusra tud időpontot adni, reggel nyolcra. Természetesen felháborodtam, nekem most fáj a fogam, nem hat év múlva; nincs orvos, nem is lesz előbb, förmedt rám, aztán kizavart; ha nem tetszik, a szomszédban van magánrendelés, menjek oda. Vagy Ausztriába. Kemenes doktor már ott rendel. 
Fiatal, csinos hölgy ült ott, felvette az adataimat, aztán közölte, a vizsgálat tizenkétezer, a fúrás huszonháromezer, a gyógytömés negyvenkettőezer, melyet néhány hét múlva ki kell cserélni rendes tömésre, az már csak hatvannyolcezerbe kerül. Elkerekedett szemmel bámultam rá, még a fogfájásom is elmúlt; és ha csak kihúzza?, kérdeztem. Az csak negyvennyolcezer, felelte bájosan. Én bizony ennyiért most tíz fogat is kihúzok. Fogtömést nem tudok csinálni, bár egyszer a komámmal kipróbáltuk, az epoxit gyanta két napig bírta, a foga háromig. 
Ne féljen, egy pillanat lesz az egész, nyissa nagyra a száját, na, már kint is van, de maradt elég, úgy látom. Igyon még egy korty pálinkát, hogy összehúzza a sebet! 
Ne sírjon, egyszer majd jobb lesz, egyszer, én megmondtam az asszonynak is, nem bírom az örökös harckészültséget, nem lehet állandóan háborúzni, belekötni mindenbe, mindenkibe, miközben kivan a seggünk a gatyából. Ő se hallgatott rám, nem is beszélek vele. Persze, nem mehet minden értelmes ember világgá, mert akkor tényleg csak a hülyék maradnak itt; szomorú ez, kérem, én is tudom, hát, visszavonultam, befogtam a szám, nem beszélek, nem olvasok, nem írok; megtapasztaltam régen, milyen az, amikor a hatalom vicsorgatja a fogát, akkor is félelmetes volt, most is az, pedig még nem is járnak a nagy, fekete autók a fekete bőrkabátos ipsékkel. Szeretem a történelmet, azt hittem, már csak könyvekben fogok olvasni az emberi gyarlóságról és aljasságról, de úgy látom, még nem múlta idejét egyik sem, pedig tudhatná a hatalom, legalább a tanulmányaiból, ha nem bliccelte el az általa gyűlölt iskolát, hogy előbb-utóbb levágják a tolvajok kezét, a gazembereket börtönbe csukják, de az is lehet, hogy fejen basszák a szívlapáttal! Bocsánatot kérek, hogy ilyen nyers vagyok. Elszomorít ez a világ, szellemi kútmérgezés folyik, a javából, évtizedek múltán is lesz olyan, aki nem gyógyul ki belőle. Na, végre, látom, már mosolyog, kedves! Még egy kis pálinkát?


Művész: Yuri Firsanov


10 megjegyzés:

Királdi-Kovács István írta...

Nagyon jó volt olvasni akkor is ha elszomorító, hogy odajutunk amikor a kovácsok és borbélyok is húztak fogat. Az a rossz hírem van, hogy ők is egyre jobban fogynak. A szívlapátot sem gyártják már. Valami más eszköz kellene. Köszönöm szépen, Gratulálok József!

Cicabanya írta...

Szép jövő előtt állunk... 😭

Egervári József írta...

Köszönöm István!

Bolond világ ez most, szomorú világ, minden szempontból, de majd lesz jobb is. Eszköz is lesz hozzá.
Joc

Egervári József írta...

Cicabanya! Sajnos! Vagy hátha jobb lesz. Egyszer.

Kovycs írta...

Korunk realista képe. Sajnos! Nagyon így van, csak reménykedni tudunk a változásban...
Remek írás! Gratulálok!

Tulipánka írta...

Eltelt egy év, de nem lett jobb sajnos, sőt......

Egervári József írta...

Kedves Laci!
Köszönöm! Reménykedünk, reménykedünk, de inkább tenni kellene már valamit.

Egervári József írta...

Kedves Tulipánka!
Nem lett jobb, tényleg, sőt...

Horák Andrea Kankalin írta...

2020 óta sok változás történt: a pálinka drágább lett, az emberélet olcsóbb. Ami állandó: írásod igazsága és ereje.
Írj gyakrabban, Joc! :)

Egervári József írta...

Köszönöm Kankalin!
Sajnos, minden drágább lett, ám nem feltétlenül értékesebb. A világ szomorú (keserű) képe nem annyira tetszik nekem.
Igen, többet kellene írni.