2022. január 6., csütörtök

Bűbáj

Téli üzemmódban vagyok, akár a hókotrók a hangárok sötétjében, a tél is téli üzemmódban van, hóeséssel, jégvirággal, én pedig Minthaország minthapolgáraként csúszkálok, botladozom, hallgatom a magyarázatokat, elhiszem, hogy nyáron nem lesz hó, legfeljebb piros, vagy ki tudja, milyen színű, én is a tavaszt várom.
„Vízkereszt, vagy amit akartok”, farsang idején mindent lehet, főleg, ha happy end lesz a vége, hát persze, mindent akarunk, felveszem én is jelmezem, Don Quijote, a hős lovag, netán Don Juan, a csábító, vagy Dom Pérignon, a „buborékos” szerzetes csuhája. Még én sem tudom, melyik szerep tetszene; csupa jelmez és álarc ez a világ, a Szépség és a Szörnyeteg sétál el mellettem, kart karba fonva, furcsa szerződések működtetik a világot, Csák Máté nem köszön Tiborcnak, Lear nem aggódik, III. Richárd ismét plakátkampányra készül, csörög az udvari bolond sipkája.
Aztán meglátlak, köztünk a tömeg, boszorkánykalapodról felismerlek, hiába az erős smink, szemed elárul, a felhőben kommunikációs hiba alakul ki, időlegesen, az információk sokarcúsága ismeretlen mélységeket fed fel, boszorkányos a dekoltázsod és mosolyod is, túl komolyan veszed szereped, némely férfit megátkozol, disznóvá változnak (ám az is lehet, mindig is disznók voltak), szirén hangoddal a többit megbabonázod, én pedig csak ámulok, hogyan kerültél egyik pillanatról a másikra fölém, lábad között egy seprűvel.
Már semmin sem csodálkozom, minden megtörténhet, bűbáj borítja el a várost, a tereket, utcákat, a kandeláberek körül táncot jár, csókjában ott a holnap ígérete, még a tél is mosolyra fakad – Minthaország egyszer életre kel.


Fotó: Pinterest


5 megjegyzés:

Márta Hatos - Vox_humana írta...

Bűbájos egypercesed nagyon tetszett Joc. Mintha már olvastam volna tőled hasonlót, ez a kis novella most mégis lenyűgözött.
Vox

Unknown írta...

Talán a túl sok "veretes olvasmány" kápráztat, de kell egy ilyen boszi, főként nekünk, avagy, hát nincs is avagy!

Egervári József írta...

Köszönöm Vox!
Néha bűbájos is tudok lenni, de nagyon ritkán!
Joc

Egervári József írta...

Kedves Ismeretlen!
Valóban, olykor nem ártana egy boszorkány, hogy ne legyen oly veretes az élet.
Avagy. Ami nincs.

Királdi-Kovács István írta...

Fantasztikus érzékkel választod ki, és teszed érthetővé a mai főszereplőket, korábbi dráma, opera, vagy csak elhíresült köznapi "hősökkel" rokon lelkeket, és néhány helyen még a nevek is annyira összejönnek, nem csak névleg, de emberi karakterükben, cselekedeteikben is. Gratulálok, kedves József!