2020. november 14., szombat

Letérkövezetten

A „letérkövezett” országban senki vagyok
(hol vannak a fák és a virágok?), 
a letérkövezetlenben is senki vagyok
(sosem csapódtam politikai szekértáborhoz),
jogkövető állampolgár létemre
jogkövethetetlenül zajlik az élet,
csak állok bambán, bámészkodom.
Nincs elég merészségem gazembernek lenni,
nincs elég merészségem jónak lenni,
nem is jutok semmire.
A szolgaság nemzeti tevékenység,
nem élvezi mindenki a játékot,
a látszatok látszanak,
de elhisszük, hogy mégsem.
Az árulók tudják magukról,
mi is tudjuk róluk,
nem mindegyik bánja,
sőt, már nem is titkolja.
Gyűjtöm a bátorságot szemben állni,
senkit sem érdekel az én méltóságom.
Van toll, van kard, én vagyok a soros,
szabadság nélkül nincs semmi
(a szabadosság nem ugyanaz).
Gondolkodás nélkül nincs semmi
(a pökhendi kioktatás nem ugyanaz).
Együttérzés nélkül nincs semmi
(még egy „letérkövezett” országban sem)!



Fotó: Wikipédia


Nincsenek megjegyzések: