2020. június 25., csütörtök

Morzsalékok 16.

Valami nyom a szívem környékén,
azt mondják, szívfájdalom.
Van rá okom?
Érteném.
Nincs rá okom.

o

A látszat nem hagyja magát.
Öreg vagyok már haditengerésznek.
Tényleg minden fasza,
fütyül a passzátszél.

o

Azt is mondják, én csak egy olcsó
rabszolga vagyok.
De hol egy igazi gladiátor?

o

Olykor a szavak és mondatok elszomorítanak,
mert az istennek sem akarják az igazságot,
csak a duma megy.

o

A nagy költők is mind belepusztultak
az életbe,
akkor nekem felesleges aggódnom,
ugyanaz lesz a végeredmény.
Belepusztulás.

o

Ha számít, akkor fontos,
ha fontos, akkor akarom.
A többi csak mellébeszélés.

o

Egy rabszolga nem beszélhet
emberi méltóságról,
csak ha fellázad.
Amíg csöndben van,
csak egy állat, egy tárgy,
használati idővel bélyegezve.

o

Meg kellene békélni a sorssal,
az nem tűnik nehéznek,
de ezzel a sok idiótával képtelenség.

o

Amikor a hatalom a saját
polgárait kezdi molesztálni,
akkor elkezdődik az erózió,
csak idő kérdése,
hogy a kutyák, disznók
és birkák versenyében
ki lesz az áldozat.

o

Az Árokásók Nemzeti Szövetségét
innovációs díjjal tüntette ki
az Árokmélyítők Nemzeti Szövetsége.
Az Árokbetemetők Civil Közössége
elhatárolódott.

o

Öreg vagyok már, hogy behúzzam a hasam.
Így is szép vagyok. Vagy csak öreg.
Vagy csak nem érdekel.

o

Néhány ismerős még mindig
nem köszön az utcán,
ha teheti,
áthúz a másik oldalra.
Néhány ismerős még mindig köszön.
Pedig én ugyanaz vagyok,
aki voltam.
Ez nem tetszik mindenkinek.
Persze, ettől én még jól érzem magam.

o

Nézem a meccseket a televízióban
s nem értem,
hogy mi miért vagyunk ilyen
távol a világtól.
De sejtem.

o

Nem lettem katona, rendőr,
nem lettem senki,
maradok civil.


Fotó: pinterest

4 megjegyzés:

Horák Andrea Kankalin írta...

Azon gondolkodtam, mennyire fontos, hogy tudjunk gondolkodni - önmagunkról, a világról, felelősséggel; milyen kiváltságos, hogy ezt megtehetjük, sőt, le is írhatjuk, mindenki okulására.
Morzsalékjaidról a haikuk jutottak eszembe, hiszen azok is tömören foglalnak össze egy-egy kibontásra váró belső sugallatot, majd kivetítik a befogadni képesekre, hogy továbbvigyék saját élethelyzeteikre.
Ebben látom mozaikjaid jelentőségét; az apróságokból egy egész lesz, egy komoly életszemélet. A felelősséggel gondolkodó emberé, aki tükörbe nézéskor tisztán látja az igazságot - önmagáról és a világról.
Gondolkodtam. :)

Szeretettel: Kankalin

Egervári József írta...

Szia Kankalin!
Az élet mozaikok özöne, van, ami tetszik, van, ami nem, de egyiket sem lehet kidobni, mind a miénk, pedig olykor nem ártana egy takarítás, lomtalanítás, ám az nem egyszerű.
A gondolkodás vitathatatlanul szükséges, de nem lehet erőltetni, mert belegabalyodik az ember, s több kárt okoz, mint amennyi hasznot hoz, szóval, nem egyszerű az élet!
Köszönöm hozzászólásodat!
Joc

Márta Hatos - Vox_humana írta...

Szia Joc :)
Tényleg nagyon régen jártam erre, ha ezek a kis morzsáid elkerülték a figyelmem.
Mindegyik elgondolkodtató. Remek. Szeretem a velős, sokatmondó aforizmákat.
Vox

Egervári József írta...

Köszönöm Vox!
Megtisztelő a figyelmed!