2021. augusztus 1., vasárnap

Morzsalékok 5.

A tolerancia bennünk van.
Ha akarjuk.
Ha nem akarjuk, akkor csak ítélkezünk.

o

Nem érek égig, csak a földig.
Mélyen hajolva, alázattal.

o

A szavak olykor elvesztik
jelentésüket, formájukat,
aljas tövisekké válnak.
Vagy csak nem értjük
egymást.

o

A kocsmák asztalán,
a bádogpultra folyt
sörhabban olykor
megcsillannak az
elveszett álmok.
Egy-egy pillanatra.
Aztán a csapos
letörli.

o

Az ember néha belehal a vágyaiba.
Máskor vágyakozik a halálra.
Közben valójában semmi
sem történik.
Semmi.

o

Valaki mindig meg akarja mondani,
hogy milyen legyen a világ.
Nem kellene a világnak is
szólni erről?

o

Valaki magáévá tehetne,
akár egy nyakláncot,
egy kényelmes cipőt.
Talán ott a baj,
hogy sem nyaklánc,
sem cipő nem vagyok.

o

Meghallgatok mindenkit.
Néha én is elmondanám,
ami bennem motoszkál,
de már elfelejtettem,
hogyan kell.
Hát, nem mondom.
Nem is hiányzik
senkinek.

o

„Persona non grata” vagyok.
Hát, ha már kívánatos
nem lehetek,
valami azért csak
legyek!

o

Azt mondják az okosok,
a szerelemért, a szeretetért
meg kell dolgozni,
keményen.
Régen láttam már ennyi
munkakerülőt.

o

Azt is mondják az okosok,
„a pénz nem boldogít!”
Én azért néha megpróbálnám.

o

Egy reggel arra ébredtem,
hogy nem élek.
Nem tetszett.
Még a kávé sem esett jól.

o

Valamikor utáltunk a
„Legvidámabb barakkban”
élni.
Most utálunk az örökös
árokásók, gyűlölködők,
hazudozók között létezni.
Nem kellene már
tenni valamit?

o

Azt mondják, morgós
öregember vagyok.
Az én koromban
már előfordulhat,
ám rácsodálkozom,
hogy morgásom oka
a kutyát sem
érdekli.

o

Lefestem feketével az összes betűt,
szót, mondatot,
melyet papírra vetettem.
Gondoljon mindenki
amit csak akar!



Fotó: Pinterest


Nincsenek megjegyzések: